Stowarzyszenie Nowe Horyzonty, Centrum Kultury i Spotkań Europejskich w Białogardzie oraz Kino CENTRUM zapraszają!
W weekend 31 lipca - 2 sierpnia zapraszamy do Kina CENTRUM w Białogardzie na Tournée Nowych Horyzontów!
20. Festiwal Nowe Horyzonty, największe wydarzenie filmowe w Polsce, został oficjalnie przeniesiony na listopad, tym samym tworząc „festiwalową lukę” na przełomie lipca i sierpnia – w pierwotnym terminie imprezy. Nowohoryzontowe Tournée to znakomita okazja, aby tę lukę wypełnić i skorzystać z popularności i energii festiwalu, zapraszając Nowe Horyzonty do Białogardu.
W programie Tournée znajdą się pokazy specjalne trzech wyjątkowych, festiwalowych tytułów, które nie miały jeszcze swoich premier kinowych w Polsce!
Bilety w promocyjnej cenie 10 zł za seans do nabycia w biurze CKiSE (ul. 1 Maja 15) lub kasie Kina CENTRUM (wejście od ul. Grunwaldzkiej).
Rezerwacje telefoniczne: 94 311 90 90 lub 885 85 65 65.
-------------------------
Niedziela, 2 sierpnia, godz. 19:30 - film „PRZYNĘTA” - zwycięzca 19. edycji Nowych Horyzontów!
scenariusz i reżyseria: Mark Jenkin
gatunek: dramat
produkcja: Wielka Brytania
czas trwania: 89 min.
O filmie:
Ostentacyjnie oldskulowy, zrealizowany kamerą 16 mm debiut Jenkina to wielkie odkrycie ostatniego Berlinale. Jego vintage’owy styl, na który składają się m.in. czarno-biała taśma, wyeksponowane w ręcznej obróbce ziarno i zarysowania, a także inspirowany szkołą radziecką ostry montaż, nie ma w sobie nic anachronicznego. Dowodzi, że tradycja może być inspirująca i żywa. Przynęta opowiada o gentryfikacji, kapitalizmie, turystycznym tsunami i klasowych konfliktach. Kornwalijska wieś, w której rozgrywa się akcja, przechodzi właśnie transformację z osady rybackiej w nadmorski kurort. Bracia Ward zmuszeni są sprzedać dom londyńczykom, którzy przerabiają go, dekorując ściany linami, sieciami i innymi akcesoriami symbolizującymi „tradycję” i „autentyczność”, czyli wszystko to, co turyści niszczą. Ekonomiczna, społeczna i kulturowa degradacja rybaków rodzi frustrację, która prowadzi do otwartej wojny z aroganckimi, bogatymi przyjezdnymi. Konflikt eskaluje, gdy młody Ward zaczyna flirtować z córką londyńczyków, panną Leigh. Trudno oprzeć się wrażeniu, że Jenkin nieprzypadkowo dobrał swoim bohaterom nazwiska przywołujące historię kina. Nawet w takich detalach reżyser staje po stronie tradycji.